Náš příběh
Byl rok 2006. Internet v Česku se teprve nadechoval k opravdovému běhu. Většina lidí brouzdala přes pomalé ADSL, na mobilech ještě vládla tlačítková Nokia a první iPhone byl teprve na obzoru. Sociální sítě? Žádný Instagram, žádný TikTok – maximálně ICQ s legendárním „uh-oh“. Do téhle doby jsme vstoupili my a rozhodli se rozjet vlastní firmu – Lemicom s.r.o.
Od začátku nás bavila legrace, nadsázka a trochu rebelie. A tak vznikl projekt Natriko – e-shop, kde jsme s humorem i odvahou tiskli motivy, které nikdo jiný neměl. Ne vždycky jsme zůstali jen u vtipů – občas jsme sáhli i po politických tématech. To už pak nebyla jen sranda. Když si tehdejší premiér Paroubek nebo ministr zdravotnictví Rath začali stěžovat na naše trička, věděli jsme, že děláme něco, co opravdu rezonuje. Média o nás psala, lidé se bavili a Natriko frčelo na plné obrátky.
Jenže jsme nezůstali jen u triček. Brzy přišly hrnečky, polštářky, klíčenky a spousta dalších věcí, na které jsme dokázali dát potisk. A v hlavě se nám zrodil další nápad – co kdyby si zákazníci mohli sami navrhovat vlastní produkty? Tak se zrodil nový projekt OF.cz, který jsme později přejmenovali na Belabel.cz. Ten se stal průkopníkem on-demand potisku u nás – a dodnes je v Česku jedničkou v potisku na míru od jednoho kusu.
Firma rostla. Stroje, technologie, haly, týmy… K tomu jsme přidali další projekt – bezpotisku.cz, kde nabízíme kvalitní oblečení bez log a nápisů. Dnes má Lemicom obrat blížící se dvěma stům milionům korun, dvě velké výrobní a skladové haly v Praze a prodejny v Brně, Olomouci i hlavním městě.
Ale s růstem přišlo i něco jiného – z původního hravého Natrika se stal součástí velkého stroje. Zábava a nadsázka se trochu vytratily a z firmy se stala skoro až továrna.
A právě proto jsme se rozhodli, že v roce 2025 vracíme Natriko zpátky do hry. Tentokrát v moderním kabátě, ale se stejnou dávkou humoru, originality a odvahy. Chceme vás znovu bavit, provokovat a inspirovat. A i když dnes nabízíme možnost navrhovat si vlastní produkty i na Natriku, pořád chceme, aby hlavní ingrediencí byla radost a zábava – tak, jak to kdysi všechno začalo.